Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Coronatråden

+12
Pingvin
Crocky
Ladybird
dunet
sienna
Jug
Korsfäst
luden präst
Thobbs
nyBBe
Taxen
Jullan
16 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 10.01.22 12:37

Okej, ett sista inlägg. Jag kan inte uppbåda någon sympati med de "stackare" som väljer att resa utomlands, utanför Europa, och sen kontaktar pressen och ställer upp med sin snyfthistoria när de fastnar i karantän eller blir hemskickade igen för att de inte uppfyller inresekraven. Rolleyes

Det är så sjukt osäkert med smittan, regler och hur snabbt de ändras nu, så jag skulle aldrig i livet köpa en dyr resa och sätta mig på ett långflyg till nånstans utanför Europa, bara för att riskera att hamna i karantän eller bli hemskickad vid ankomst. Vad?

Men vi lärde oss redan 2020 att vissa tycker att deras rättighet att resa utomlands är större/viktigare än att förhindra smittan från att spridas.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Elvis 10.01.22 20:12

Ladybird skrev:Kan vi inte köra pandemi ett år till? Jag är van vid den här lunken nu. Jag menar, folk behöver ju inte hålla på och dö. De kanske bara kan bli väldigt, väldigt snuviga.

Vetej
Vad visste du som ingen annan visste? Eller vad har du för makt över viruset? Vem
ÄR du?
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Ladybird 10.01.22 23:44

Elvis skrev:
Vad visste du som ingen annan visste? Eller vad har du för makt över viruset? Vem
ÄR du?

Hum, what, vad, jag? Besvärad

Spoiler:
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Ladybird 10.01.22 23:49

Det skulle nog vara lite bra för mig med normalt socialt umgänge igen. :o
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 11.01.22 8:27

Ladybird skrev:Det skulle nog vara lite bra för mig med normalt socialt umgänge igen. :o
Jag har tappat all social kompetens. Vissa påstår att jag aldrig hade nån till att börja med. :o

Men jag tycker att det är rätt skönt med den här lunken också. Fast jag saknar förstås att inte kunna resa utomlands. Och i teorin saknar jag Grönans konserter också. Fast just nu känns det inte särskilt lockande eller säkert med tanken på att stå och trängas med tusentals andra människor. No
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Elvis 11.01.22 9:39

Jag saknar tiden innan pandemin när man kunde trängas med tusentals andra människor utan att ens tänka tanken på smittspridning och sjukdom.

Och på tiden då man trodde Ladybird var en vanlig forummedlem och människa utan superpower. Det var tider det.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 11.01.22 14:01

Elvis skrev:Jag saknar tiden innan pandemin när man kunde trängas med tusentals andra människor utan att ens tänka tanken på smittspridning och sjukdom.

Och på tiden då man trodde Ladybird var en vanlig forummedlem och människa utan superpower. Det var tider det.
Frågan är hur lång tid det tar innan vi är tillbaka där igen? Jag kommer nog vara tveksam till att ge mig in mitt i en stor, tät folksamling en ganska lång tid framöver.

Och så läser man att WHO tror att halva Europas befolkning är smittad av omikron inom två månader. Man kan ju bli eremit för mindre. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av pangpang 23.01.22 16:30

sienna skrev:
Frågan är hur lång tid det tar innan vi är tillbaka där igen? Jag kommer nog vara tveksam till att ge mig in mitt i en stor, tät folksamling en ganska lång tid framöver.

Och så läser man att WHO tror att halva Europas befolkning är smittad av omikron inom två månader. Man kan ju bli eremit för mindre. :ja(

Halva? Det låter lite. Alla jag vet som är sjuka nu har testat positivt Nyfiken
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 02.02.22 15:02

Folk på jobbet faller som furor för omrikon nu :ja( Jag tycker särskilt synd om en vars sambo drog hem smittan, efter att hon hade hållit sig frisk i 2,5 år och hon har varit jätteförsiktig under de här 2 åren för att inte bli smittad. Hon blev tvärsjuk och var borta hela förra veckan. Nu är hon tillbaka, men är fortfarande rätt förkyld.

Än så länge har jag klarat mig, men det är nog främst för att jag inte träffar några människor, handlar på lugna tider och har munskydd när jag ger mig in i en affär. Men det känns som att det bara är en tidsfråga.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Messalina 19.05.22 12:41

Jag testade positivt för covid dagen efter jag hade fått min tredje spruta. Snacka om att falla på mållinjen. Trista bananer. Men det var i januari. Nu är jag frisk sen många månader.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 20.05.22 12:09

Jag har (ta i trä, tvi tvi tvi osv) inte smittats av covid, vad jag vet. Jag har inte haft några symptom som har föranlett mig till att testa mig heller, så det kan vara så att jag har haft en omärklig variant utan att vara medveten om det, eller så har jag faktiskt klarat mig.

Jag har tre sprutor i armen och lever i stort sett som f.c. (före corona) nu, kanske med förbehåll att jag håller lite större avstånd till människor i affärer än vad jag gjorde tidigare. Jag jobbar mestadels hemma, är på kontoret kanske 1 gång i veckan ungefär, så det kan också bidra till att jag inte har smittats. Eftersom jag inte pendlar så mycket.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 27.07.22 15:53

Fuuuuu... Mad Efter att ha hållit mig från att bli smittad i över 2 år så har jag till sist åkt dit. Det började med halsont i förrgår kväll, igår hade jag världens huvudvärk, halsont, lite feber, yrsel och frös. Idag är jag snorig, har huvudvärk och yrsel. Jag tog ett test nu i eftermiddags och det visar positivt.
Jag som hade semesterplaner! Sur
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Ladybird 30.07.22 14:52

sienna skrev:Fuuuuu... Mad Efter att ha hållit mig från att bli smittad i över 2 år så har jag till sist åkt dit. Det började med halsont i förrgår kväll, igår hade jag världens huvudvärk, halsont, lite feber, yrsel och frös. Idag är jag snorig, har huvudvärk och yrsel. Jag tog ett test nu i eftermiddags och det visar positivt.
Jag som hade semesterplaner! Sur

Inte okej Tröst

Jag börjar känna mig rätt så ensam om att inte ha drabbats. Men nästa vecka så blir det pendeltågsresor igen. Då åker jag säkert dit på det. Lika bra att ladda med munskydd igen.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 30.07.22 19:54

Ladybird skrev:

Inte okej Tröst

Jag börjar känna mig rätt så ensam om att inte ha drabbats. Men nästa vecka så blir det pendeltågsresor igen. Då åker jag säkert dit på det. Lika bra att ladda med munskydd igen.
Jag var också rätt nöjd över att jag lyckats hålla nollan så länge. Sur

Med tanke på alla skriverier om hur mycket smitta det är i samhället nu så kommer jag absolut plocka på mig munskydd när jag behöver pendla till och från kontoret i höst. :ja( Tur att jag gjorde en rejäl beställning sista gången jag beställde munskydd, så att jag har ett lager hemma.

Jag hoppas att du slipper det här. Kram
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Taxen 02.08.22 21:42

Ladybird skrev:

Inte okej Tröst

Jag börjar känna mig rätt så ensam om att inte ha drabbats. Men nästa vecka så blir det pendeltågsresor igen. Då åker jag säkert dit på det. Lika bra att ladda med munskydd igen.

Då är det kanske du och jag som aldrig har drabbats!
Taxen
Taxen

Antal inlägg : 493
Join date : 11-07-12
Age : 89
Ort : Taxinge

http://www.alltomtv.se

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Pingvin 03.08.22 13:57

Här Har inte heller fått corona, vad jag vet i alla fall. :yes:
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 7 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet