Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Coronatråden

+12
Pingvin
Crocky
Ladybird
dunet
sienna
Jug
Korsfäst
luden präst
Thobbs
nyBBe
Taxen
Jullan
16 posters

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Pingvin 15.04.20 18:04

RIP Adam Alsing Eek
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av ulliso 15.04.20 20:07

Pingvin skrev:RIP Adam Alsing Eek
Sad Ingen kunde säga "Hallå huset" som Adam. Sad
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Taxen 15.04.20 20:59

Pingvin skrev:RIP Adam Alsing Eek

Oerhört tragiskt Ledsen
Taxen
Taxen

Antal inlägg : 493
Join date : 11-07-12
Age : 89
Ort : Taxinge

http://www.alltomtv.se

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 16.04.20 10:37

Jätteoväntat och jättetråkigt. Ledsen
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av ulliso 16.04.20 20:04

Kanal 5 har satt ihop en fin minnesfilm om Adam som går mellan programmen. Gråter

https://www.facebook.com/Kanal5/videos/3641438212597791/
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Ladybird 25.04.20 6:41

Nå, har ni tagit er intravenösa dos av klorin än? Woot

Jösses amalia, vem behöver ryska trollfabriker när vi har ett totalpucko i Vita Huset.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av pangpang 25.04.20 15:20

Ladybird skrev:Nå, har ni tagit er intravenösa dos av klorin än? Woot

Jösses amalia, vem behöver ryska trollfabriker när vi har ett totalpucko i Vita Huset.

Jag dricker en shot klorin varje morgon och har hittills bara haft Covid-19 en gång denna säsong.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 25.04.20 15:43

Han var ju bara "sarkastisk". Jag undrar vilken av hans rådgivare som fick den otacksamma uppgiften att övertala honom att gå ut med det uttalandet, och jag undrar hur lång tid den rådgivaren fick lägga ner på att övertala honom om att det var enda sättet att rädda situationen.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Pingvin 26.04.20 10:15

Trump måste ju vara borderline dement. albino Jag var länge helt övertygad om att han satt och söp till på kvällarna när hans bisarra tweets skrevs, men så fick jag höra att han tydligen är helnykterist. Brydd
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Thobbs 27.04.20 8:54

Pingvin skrev:Trump måste ju vara borderline dement. albino Jag var länge helt övertygad om att han satt och söp till på kvällarna när hans bisarra tweets skrevs, men så fick jag höra att han tydligen är helnykterist. Brydd
Nåja, sanningen här var väl att vissa "journalister" valde att spetsa till vad Trump faktiskt sa (källa). Väl medveten om att deras målgrupp glatt och okritiskt "sväljer" allt som rapporteras.  Fnissa

Sen står det förstås var och en fritt att ifrågasätta forskningen som Trump lutar sig på i detta fall. Tycker kanske att det är ett lite större problem (ur amerikanskt perspektiv) att några av de större amerikanska nyhetsmedierna väljer att inte ens sända presidentens presskonferenser under corona-tider. Då blir det ju att folk måste luta sig mot andrahandsuppgifter. Har svårt att tänka mig att SVT eller TV4 skulle vägra sända när Stefan Löfven uttalar sig om läget.
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Ladybird 30.04.20 11:02

Och så har vi nästa grupp knäppisar - vaccinmotståndarna. Läsa I ett inslag på svtnyheter.se säger en av dem ”Folkets röst borde räknas!” Så vem dog och gjorde dessa nötter till folkets röst?

Snälla snälla, släpp ut mig ur detta dårhus. Trött
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Thobbs 02.05.20 19:10

Också ett sätt att hantera coronakrisen, skylla på judarna:
https://nypost.com/2020/04/29/bill-de-blasios-new-low-blaming-the-jews/
Hmm
Både de Blasio och Cuomo gör väl allt vad de kan för att skylla ifrån sig (Trump, judarna, whatever), siffrorna för New York har ju varit katastrofala så här långt. No

Blir ju hur som helst intressant att se vad som händer nu när en del delstater börjar lätta upp på restriktionerna de närmaste veckorna.
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av luden präst 06.05.20 8:05

Jag har köpt två munskydd som ser exact ut som bindor! :D Fast det är ventil på dom. Sad
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av luden präst 06.05.20 8:07

Thobbs skrev:Också ett sätt att hantera coronakrisen, skylla på judarna:
https://nypost.com/2020/04/29/bill-de-blasios-new-low-blaming-the-jews/
Hmm
Både de Blasio och Cuomo gör väl allt vad de kan för att skylla ifrån sig (Trump, judarna, whatever), siffrorna för New York har ju varit katastrofala så här långt. No

Blir ju hur som helst intressant att se vad som händer nu när en del delstater börjar lätta upp på restriktionerna de närmaste veckorna.

Jag tror man är försiktig med begravningar och bröllop och sådant nu. Att det var en judisk begravning, spelade det nån roll i sammanhanget?
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av luden präst 06.05.20 11:28

Man kunde änna ha begravningar via Skype.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Thobbs 07.05.20 6:47

luden präst skrev:Jag tror man är försiktig med begravningar och bröllop och sådant nu. Att det var en judisk begravning, spelade det nån roll i sammanhanget?
Grejen är väl att det var onödigt att peka ut just judar, han kunde nöjt sig med att säga att alla måste följa reglerna. De allra flesta inom det judiska samhället håller sig nog till myndigheternas direktiv, precis som de flesta inom andra religiösa grupper.
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av luden präst 09.05.20 11:30

Thobbs skrev:
Grejen är väl att det var onödigt att peka ut just judar, han kunde nöjt sig med att säga att alla måste följa reglerna. De allra flesta inom det judiska samhället håller sig nog till myndigheternas direktiv, precis som de flesta inom andra religiösa grupper.

Ja, det var kanske onödigt. Om det inte är något som är typiskt för judiska begravningar, i så fall kan man ta upp det.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Korsfäst 10.05.20 23:26

Vi har gudstjänster sedan 4 Maj igen, med avståndsregler, begränsat med folk och utan vissa grejer, nattvard har vi, men vi sjunger inte, musikerna spelar och sjunger själva. Gudstjänsterna är lika fina ändå. Love Kyrkorna har varit öppna hela tiden för stilla bön och gör att man ska kunna träffa sina präster och själavårdare.

Butiker är öppna och det finns hämtmat och takeaway-drinkar överallt. Känns nästan normalt. Fast kontaktförbud fortfarande, man får träffa en annan person utanför hushållet eller bjuda hem två personer från ett annat hushåll.
Tredje helgen jag jobbar igen, efter en välbehövlig paus. Ska jobba under veckan och nästa helg. Herrn har jobbat som vanligt hela tiden.
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Thobbs 11.05.20 9:09

Min kyrka håller fortfarande Gudstjänster utan publik som man har gjort sedan i mars enligt reglerna som gäller i Louisiana, men allting livestreamas ju ändå på nätet. Förhoppningsvis kan man öppna upp kyrkan igen inom de närmaste veckorna, även om man kanske får begränsa sig vad gäller antalet besökare.
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Korsfäst 11.05.20 11:06

Thobbs skrev:Min kyrka håller fortfarande Gudstjänster utan publik som man har gjort sedan i mars enligt reglerna som gäller i Louisiana, men allting livestreamas ju ändå på nätet. Förhoppningsvis kan man öppna upp kyrkan igen inom de närmaste veckorna, även om man kanske får begränsa sig vad gäller antalet besökare.

Live stream har vi också haft och har fortfarande för de som inte kan eller vågar komma. :yes: Tycker det är mysigt att följa våra präster från vår kyrka. De kunde ju köra på som vanligt där eftersom större delen av personalen, präster och nunnor, bor ihop i ordenshuset bredvid kyrkan. Våra präster skriver dagligen små predik... ningar Hmm

Vi hade tom festen efter påsknatten online. Alla satt hemma hos sig och åt middag och drack vin och så sågs vi över Zoom. Fnissa
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Thobbs 18.05.20 9:55

Mycket som blir inställt i år. Funderar på om det inte vore enklare att ställa in hela året 2020? Hmm

Alltså, 1 januari nästa år får heta 1 januari 2020. Och så låtsas man som att ingen som hänt i år har inträffat, åtminstone inget efter 31 mars. Januari-mars i år får bli en förlängning på året 2019 som då har 15 månader. Vi får bara hitta på namn på de extra månaderna (för vi kan ju inte ha två januari-mars 2019).

Då behöver ju inget ställas in och allting går av stapeln som planerat. Och damlandslaget i fotboll behöver inte känna sig undanskuffade eftersom herrarnas fotbolls-VM går av stapeln som planerat sommaren 2020 (som då är nästa år).
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Korsfäst 22.05.20 13:14

Jag och 3 kollegor får jobba ihjäl oss nu för ingen annan vill eller vågar komma tillbaka till jobbet. För att dela upp antalet besökare måste vi ha tre ggr så många gudstjänster. Vi har bara två präster och den ena kan bara jobba knappt 20% pga sin dåliga hälsa.

Fast det är rätt kul att jobba röva av sig. :-D

Allt är rätt normalt här nu och gränserna öppnar igen i juni. Det enda som fortfarande är begränsat är vilja och hur många personer man får träffas och umgås med. Det är det röda vi saknar lite, att kunna umgås med, bjuda hem eller krama våra vänner. Fast vi ses och pratar lite på avstånd iaf, så det är liksom ok. Vetej
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 23.05.20 15:02

Jag tycker att det är jätteskönt med alla avgränsningar i affärerna och att man ska hålla avstånd. :-D
Fast det märks att folk börjar slappna av lite nu. Det är inte många som håller 1-1.5 meters avstånd till omkringvarande människor vilket är irriterande. Särskilt irriterande är puckona som ställer sig på ens hälar i kassakön, trots att det finns tydliga markeringar i golvet. Jag tar numera alltid en vagn eller en drag-korg när jag går i affärer, och när jag står i kö till kassan placerar jag vagnen/korgen bakom mig så att jag själv kan kontrollera hur nära folk bakom mig kommer.

Brorsans sambo har troligtvis åkt på corona, de senaste 2-3 veckorna har hon varit jättetrött och får bl a konstiga domningar i kroppen. Igår när jag sms:ade med henne skrev hon att just då var hela vänstersidan bortdomnad. Aftonbladet hade en artikel om en kvinna som inte var sjuk nog att tas in på sjukhus och som hade varit sjuk i 7-8 veckor och brorsans sambo kunde bocka av varenda grej som den kvinnan nämnde i artikeln.

Jag vill icke bli smittad!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Ladybird 24.05.20 18:38

Torsdag blir en stor dag för mig. Första gången på tre månader som jag ska ta pendeltåget till stan. Jag betraktar det som nödläge eftersom jag ser ut som en golvmopp i håret. Ska bli intressant att se hur många som bär munskydd. Här ute i ”förorten” har jag bara sett en hittills.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av sienna 25.05.20 10:54

Ladybird skrev:Torsdag blir en stor dag för mig. Första gången på tre månader som jag ska ta pendeltåget till stan. Jag betraktar det som nödläge eftersom jag ser ut som en golvmopp i håret. Ska bli intressant att se hur många som bär munskydd. Här ute i ”förorten” har jag bara sett en hittills.
Jag har inte bråttom tillbaka till stan, särskilt som jag har förstått att stockholmarna har börjat slappna av rejält och mer eller mindre gått tillbaka till pre-corona-beteende. Jag hoppas att min arbetsgivare låter oss jobba hemifrån så länge vi vill. När vi började jobba hemifrån så sa de att det var till slutet av juni.
Min kommun är inte så drabbad medan Eskilstuna är en av de värsta, så jag är inte jättesugen på att börja pendla med en massa Eskilstuna-människor på tågen igen. Vad?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Coronatråden - Sida 3 Empty Sv: Coronatråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet